poniedziałek, 15 października 2012

Nie zmienisz Wszechświata

Zatem wszechświat nie jest całkiem taki, jak myślałeś. A skoro tak, czas już, byś zmienił poglądy. Pewne jest bowiem, że nie zmienisz wszechświata.
Isaac Assimov

Piszą, że Kosmos jest przestrzenią, w której znajdują się ciała niebieskie.

Zmierzając w nieznanym mi wcześniej kierunku spodziewałam się ujrzeć wyspy, mielizny, łachy i rzekę - jak się później okazało, ta ostatnia występowała tylko... gdzieniegdzie. Czytałam, że Wisła w Rezerwacie jest trzy razy szersza niż w Śródmieściu... Spodziewałam się, że może być jej w ostatnim czasie nieco mniej, jednak nie sądziłam, że tak zatrważająco mniej.
Krajobraz, który ujrzałam, ani trochę nie przypominał mi niczego zwykłego. Jestem dziś całkowicie pewna, że znalazłam się właśnie w Kosmosie! 








Nie zmienimy wszechświata, ani świata, ani nawet tego tak zwanego "światka". Ale możemy zmienić świat swój własny, bo nikt oprócz nas nie ma na to tak wielkiego wpływu...

Ot i cała kosmologia.

1 komentarz:

  1. Prawdziwy kosmos. Chyba nawet Felix tak go nie zobaczył ;) Trzeba tam wrócić, jak Wisła osiągnie swój prawdziwy poziom - będzie zupełnie inaczej...

    OdpowiedzUsuń